Spørsmål og svar

Mobilregning har gått til inkasso, selv om jeg har betalt- Hva gjør jeg?

Annet, 20

Hva gjør man om mobilregning har gått til inkasso og blitt stengt. saken er at jeg har betalt den , og har sendt bankutskrift og alt, men de mener de ikke har fått det og sier de ikke kommer til å gi beskjed til telenor før de har fått betalingen, som de har. er det så vanskelig å få søkt opp og med bankutskrift fra nettbank? er det forbrukerrådet man går til da? frister å bare betale dobbelt, dvs å betale i telenor appen i tillegg til fakturaen til inkassoen jeg har betalt fordi jeg skal ut å reise og er avhengig av å kunne ringe folk. for å få åpnet det.

Svar

Hei.

Sjekk med inkassobyrået

  • Bekreft betalingsdetaljer: Sørg for at du har riktig kontonummer og KID-nummer på betalingen. Feil i disse kan føre til at betalingen ikke blir registrert.
  • Send dokumentasjon på nytt: Send bankutskriften med betalingsreferansen til inkassobyrået på nytt, helst via e-post, slik at du har skriftlig bevis på kommunikasjonen.

Kontakt Telenor direkte

  • Forklar situasjonen: Selv om inkassobyrået håndterer betalingen, kan Telenor noen ganger midlertidig gjenåpne tjenesten hvis de får en bekreftelse på at saken er under behandling.
  • Få bekreftelse på mottatt betaling: Be dem sjekke direkte med inkassobyrået om de har oppdatert statusen på betalingen.

Dobbelbetaling – ikke anbefalt:

Det kan være fristende å betale igjen for å få åpnet tjenesten raskt, men dette kan komplisere situasjonen ytterligere. Dobbelbetaling kan kreve ekstra tid å få refundert.

Kontakt Forbrukerrådet hvis nødvendig:

  • Hvis problemet ikke løses raskt, kan du kontakte Forbrukerrådet. De kan bistå deg med hvordan du skal gå frem hvis du har betalt, men inkassobyrået ikke erkjenner betalingen. Du finner Forbrukerrådets kontaktinformasjon her: Kontakt oss – Forbrukerrådet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 29.11.2024

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål