Skjedd feil med bestillingen. Hvordan kan jeg få tilbake pengene?
Gutt, 16
Hei, jeg prøvde nettopp å bestille noe på Wish. Alt gikk fint helt til siden begynte å klikke og jeg ble kastet ut. Rett før jeg ble kastet ut sto det at betalingen var bekreftet. Jeg sjekker banken min, og pengene er trukket. Jeg går inn på Wish å ser at jeg har ingenting bestilt, fikk heller ikke bekreftelsesmail. Har tydeligvis betalt, men bestillingen har vel ikke gått helt igjennom. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå? Når jeg ser på banken min, står det at jeg har betalt til klarna, men det har jeg ikke. Jeg logger meg etterpå inn på klarna for å se, men det står ingenting om at jeg har sendt noe penger dit. Har sendt melding til Wish, men vet ikke om det er noe de kan gjøre med det, da bestillingen ikke har gått gjennom, og at de mest sansynlig ikke har fått pengene heller siden det sto at jeg har betalt de til klarna (noe som jeg er helt sikker på ikke har skjedd). Hva gjør jeg? Hvordan kan jeg få tilbake pengene, eller få tingen jeg bestilte uten å betale på nytt?
Svar
Hei! 
Det finnes noen muligheter du kan prøve, for å få tilbake pengene dine. 
Jeg råder deg til å sende en skriftlig beskjed til Wish, for eksempel på e-post. Her kan du be om at de enten sender deg den varen du skulle bestille, eller at de gir tilbake pengene som de har mottatt fra deg. 
Hvis dette ikke løser saken, kan du forsøke å kontakte Klarna, siden det står at betalingen har gått til dem. Be dem å betale tilbake, siden det rett og slett har skjedd en feil med bestillingen og betalingen. 
Hvis Klarna ikke kan hjelpe, anbefaler jeg deg deg å kontakte banken din, hvor du har bankkortet ditt. Spør banken om de kan betale tilbake pengene dine i stedet. Dette er en rettighet du ofte har, for eksempel i situasjoner hvor du ikke får det du har betalt for. Her er en lenke med mer informasjon om dette: 
Kortreklamasjon – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)
Lykke til, så håper jeg dette løser seg raskest mulig!
 
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 16.8.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
