Spørsmål og svar

Ikke fått ordrebekreftelse fra Lyko - hva gjør jeg?

Jente, 20

Hei, jeg har bestilt noe fra Lyko, men jeg fikk ikke noe bekreftelse på de enda! Mens penger har blitt trukket fra banken. Jeg har prøvde å kontakte dem jeg fikk ikke noe svar. Hva skal jeg gjøre?

Svar

Hei Jente 20 år.

Jeg anbefaler at du:

Sjekker spam-mappen
Noen ganger kan e-postbekreftelser ende opp i spam-mappen i e-postkontoen din. Sørg for å sjekke spam-mappen for å se om bekreftelsen har blitt filtrert dit.

Kontakt Lyko igjen
Prøv å kontakte Lyko igjen ved å sende en skriftlig henvendelse, evt. bruk flere kontaktmetoder hvis mulig. Du kan prøve å ringe kundeservice, sende en e-post og/eller kontakte dem via sosiale medier. Noen ganger kan det være nødvendig å prøve flere ganger eller bruke forskjellige kommunikasjonsmetoder for å få et svar.

Kontakt banken
Hvis betalingen ble gjennomført, kan du ha et grunnlag for å kreve en tilbakebetaling hvis du ikke mottar varene eller bekreftelsen på bestillingen. Har du betalt med bankkort kan banken din refundere deg kjøpesummen hvis du ikke mottar varene fra Lyko.

Klageinformasjon
Får du verken vare, penger eller hjelp fra banken, kan du frem til 1. juli gratis sende saken inn til mekling hos Forbrukertisynet, etter denne datoen kan du klage mot et gebyr. Du finner mer informasjon om klageprosedyren her: Jeg trenger hjelp til å løse saken min - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 7.5.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål