Har sagt opp abonnementet hos Evo, men de trekker fortsatt penger
Jente, 15
Hei! Jeg hadde hatt en 14 dager prøveperiode hos evo, etter en stund så merke jeg at de hadde trekt penger fra kontoen min. Så tok jeg kontakt via Mail siden de ikke har et tlf nummer jg kan ringe til. Også sa de at jg ikke kunne få tilbake pengene siden jeg ikke hadde kansellert medlemskapet mitt. Så da kansellerte jeg det. Og nå for noen dager siden så trakk de penger igjen. Uten att jeg har medlemskap der eller noe? Hva gjør jeg nå? Kan jeg andmelde de for å trekke penger fra min konto uten min tilatelse?
Svar
Hei Jente 15 år.
Det høres ut som du har en sak verdt å følge opp videre, spesielt hvis du har kansellert medlemskapet og de likevel fortsetter å trekke penger.
Undersøk oppsigelsesvilkårene i avtalen
Se gjennom vilkårene i avtalen du fikk ved opprettelsen, spesielt delen om oppsigelse og eventuell bindingstid. På denne måten kan du sikre at selskapet har overholdt sin egen policy for avslutning av medlemskap.
Dokumenter all kommunikasjon
Samle all e-postkorrespondanse med Evo som bekrefter at du har kansellert medlemskapet. Dette kan være nyttig bevis dersom saken skulle eskalere.
Ta kontakt med banken
Hvis du vurderer at de har trukket deg på feil grunnlag etter at du har sjekket oppsigelsesvilkårene, kan du kontakte banken din for å se om det er mulig å blokkere videre trekk fra denne leverandøren.
Send en formell klage til selskapet
Send en skriftlig klage til Evo der du ber om en full forklaring og refusjon for de siste trekkene, samt bekreftelse på at medlemskapet er avsluttet.
Klageinformasjon
Hvis du ikke får en løsning etter at du har sendt minst en skriftlig klage, kan du klage saken inn til Forbrukertilsynet. Siden du er mindreårig kan du be en av dine foresatte om å klage saken inn på dine vegne. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Jeg trenger hjelp til å løse saken min - Forbrukertilsynet
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 30.10.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål