Spørsmål og svar

Bestilling gikk ikke gjennom, men har blitt trukket penger

Jente, 15

Skulle bestille noe fra wish for 809kr. Bestilte det, å akkuratt når bestillingen skulle gå igjennom klikket hele siden å kastet meg ut. Ble trekt 809kr å det står at jeg ikke har bestilt noe. Hvordan kan jeg få pengene mine tilbake?? Trenger svar as

Svar

Hei!

Hvis bestillingen din ikke har blitt sendt, så må Wish betale tilbake pengene.

Jeg ville først forsøkt å kontakte Wish for å løse saken. Hvis du ikke finner noen e-postadresse på hjemmesiden deres, kan du prøve å komme i kontakt ved å sende dem en beskjed via Facebook/Messenger.

Hvis Wish ikke svarer deg eller løser saken for deg, kan du kontakte banken din (dersom du betalte med kort). Noen ganger er det mulig å be om at banken betaler tilbake pengene dine. Dette kan f.eks være når du har blitt svindlet eller om du ikke får noe du har bestilt. Dette kalles "Kortreklamasjon". Jeg legger ved en lenke med info om dette:

Kortreklamasjon

Litt oppsummert:

1. Klag til Wish
2. Hvis dette ikke løser saken: Klag til banken din.

Lykke til!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 6.10.2022

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål