Villedet inn i et abonnement. Hva gjør jeg?
Gutt, 19
jeg bestilte noe fra " https://upliftglow.com ". Også fortsatte de å trekke penger fra meg neste måned også avslutta jeg det, også trakk de penger fra meg neste måned og. Kan noen plis hjelpe meg med å avslutte abonnementet? Og kanskje få pengene mine tilbake.
Svar
Hei Gutt 19 år.
Vi ser at du har handlet med et Utenlandsk selskap på et utenlandsk nettsted.
Vi anbefaler at du sender en skriftlig klage (e-post) til butikken og ber om refundert det overskytende beløp de har kreditert deg for.
Du kan også ta kontakt med banken din for å få hjelp til å stoppe ytterligere betalinger. Har du betalt med kredittkort har du en forikring som skal dekke i et slikt tilfelle. Denne rett kalles kortreklamasjon og du kan lese mer om dette her: https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/kortreklamasjon/
Du kan kontakte Forbruker Europa dersom butikken er registrert i et land som er innenfor EU/EØS. De kan hjelpe deg med å utforme en klage og til å finne frem til rett klageinstans i selgerens hjemland.
Befinner selskapet/butikken seg i et land utenfor EU/EØS, vil ikke Forbruker Europa kunne hjelpe deg med å forfølge saken, og du må selv finne frem til relevant klageinstans eller domstol.
Vi håper dette var til hjælp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 18.11.2021
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål