Ikke mottatt pakke fra en fransk online butikk - Hva kan jeg gjøre?
Gutt, 19
Hei! Jeg bestilte noe på en fransk nettside for noen måner siden og har ikke fått pakken eller mail fra dem. Jeg har sendt dem opp mot 10 mails og prøvd å kontakte kundeservice på nettsiden deres og på emailen deres. Jeg har overførselen til dem på mobilen hvor det står hvor mye jeg har betalt til de, og har ennå pakkenummer osv. spørsmålet mitt er: Hva kan jeg gjøre? Er det ingen måte å få penger tilbake viss de ikke svarer meg? Takk for svar!
Svar
Hei Gutt 19 år.
Dersom du har sendt mindst en skriftlig klage og du fortsatt ikke har fått varen eller noen respons fra butikken anbefaler vi at du tar saken videre.
Ettersom varen/tjenesten er kjøpt i et land i Europa vil Forbruker Europa (ECC Norway) kunne hjelpe deg i saken. Forbruker Europa kan hjelpe deg med informasjon ved kjøp av varer og tjenester på tvers av landegrensene i Europa, og bistå dersom du trenger hjelp ved en klage etter et kjøp.
Forbruker Europa finner du her: https://www.forbrukereuropa.no/
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 25.2.2022
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål