Posten har sendt en pakke retur til USA - hva gjør jeg?
Gutt, 18
Hei, jeg har kjøpt noe av et amerikansk firma som ble sendt gjennom posten. Siste oppdatering jeg fikk var at den var ankommet Lørenskog og skulle bli sendt ut derifra. Nå har jeg fått beskjed av avsender at pakken ikke ble hentet i tide (noe jeg ikke fikk informasjon om), og er på tur tilbake til sender. Posten sier at jeg må ta kontakt med avsender og ordne slik at de sender forsendelsen tilbake, men avsender nekter for å gjøre dette og sier at de ikke aksepterer returnerte gjenstander og anser de som tapt. I tillegg sier de at de ikke har ansvar for feil gjort av posten og ikke vil gjøre noe med det. Hva kan jeg da gjøre?
Svar
Hei Gutt 18 år.
Jeg anbefaler at du kontakter Forbruker Europa, de veileder i handel på tvers av landegrensene i EU/EØSvil kunne hjelpe deg videre, men vil også kunne henvise deg videre til rette instans dersom de ikke kan hjelpe deg i denne saken. Du finner Forbruker Europas kontaktinformasjon her: Kontakt oss : Forbrukereuropa
Vi håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 6.9.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål