Jeg er blitt svindlet og mottar inkassobreve nå - Hva kan jeg gjøre?
Jente, 15
Hei! For 2-3 månder siden så registrerte jeg meg på prestige model managment( som tydligvis alt er en scam). Jeg fikk en mail om at de ville ha meg med og der stod det regler og pris på 149euro men hadde ikke lyst så sendte de igjen der det var 50% rabatt og på den mailen så var det en link , jeg trykka på linken så var det tydligvis en automatisk underskrift🙄 så etter det har jeg fått mail om å betale men har bare ognoret prøvde å skrive til dem men får ikke svar og nå i dag så jeg plutselig en inkasso email , hvordan er det mulig jeg er under 18år??? Leste på nett hvor mange sa at dem ikke burde betale de mailene på 50 eur eller i det hele tatt gi bank kort nummer , hva skal jeg gjøre nå er detter farlig?
Svar
Hei jente 15 år.
Dersom du allerede har sendt en skriftlig klage til selskapet, kan du sende samme klage til inkassoselskapet også. Vi anbefaler at du gjør det på e-post så du har bevis i saken.
Siden selskapet er registrert i Wien anbefaler vi at du kontakter Forbruker Europa, de har oversikt over hvilke selskaper som er useriøse og hvordan du kan komme deg ut av tvisten. De har telefontid mandag til torsdag fra kl. 10.00-14-00.
Du finner all nødvendig informasjon til Forbruker Europa her: Kontakt oss : Forbrukereuropa
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 13.9.2022
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål