Kjøpt en vare online, er blitt trukket et høyere beløp enn kjøpesummen.
Gutt, 15
Jeg bestilte en liten ting fra en nettside jeg sjekket at skulle være safe. Tingen kostet 20 kr og plutselig ble det trukket 399 som var for et medlemskap. På nettsiden deres funker det ikke å avslutte dette medlemskapet og får ikke kontakt med nettsiden. Er det letteste bare å stenge kontoen min og lage en ny konto slik at det ikke blir trukket flere ganger?
Svar
Hei.
Vi anbefaler at du sender en skriftlig klage til onlinebutikken. Det kan være lurt å ta skjermbilder av din henvendelse dersom du må sende den via et kontaktskjema og ikke har informasjon om en eventuell e-post adresse. 
Dersom du frykter at kontoen din kan bli tømt bør du kontakte banken som kan gi råd og veiledning om hvordan du skal gå frem i saken. 
Har du informasjon om selskapet og er det et norsk selskap kan dine foresatte på dine vegne klage inn saken til Forbrukertilsynet for mekling etter at du har sendt minst en skriftlig klage. Du finner mer info om klageprosedyren her: Send inn klage - Forbrukertilsynet
Er det en utenlandsk nettside kan du kontakte Forbruker Europa for å få hjelp: Kontakt oss : Forbrukereuropa
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 20.7.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål