Spørsmål og svar

Har ikke fått det som var lovet ved bestilling av et feriesenter.

Annet, 17

Hei, jeg arbeider frivillig i en ungdomsorganisasjon hvor jeg sitter som økonomiansvarlig. Helga som var, arrangerte vi et seminar noen av våre medlemmer. Vi leide et lokalt feriesenter. Når vi ankomm feriesenteret, var ingenting vasket, bord, bestikk, sengetrekk, og lokalet generellt var utrolig skittent, så vi måtte selv vaske før vi kunne starte seminaret. I tilleg, ble vi lovet 15 soveplasser til arrangørene våre, noe vi ikke fikk. WI-FI ble vi også lovet, men det var det heller ikke. Etter seminaret sendte vi en klage til eier av feriesenteret, og fikk tilbake en kjefte-telefon hvor han sa at vi bare måtte finne oss i at det var skittent, WI-FI og soveplasser kunne han heller ikke gjøre noe med. Nå har vi i etterkant fått en faktura på 10 250kr (ALT FOR MYE) Hva kan vi gjøre?

Svar

Hei.

Dersom dere har fått lovet både WIFI og et vist antall soveplasser uten at dere har fått det er det tale om et kontraktsbrudd fra selskapets sin side. Har du en kontrakt eller en bestilling som bekrefter hva du har bestilt har du en bedre sak enn hvis du bare har bestilt muntlig.

Vi anbefaler at du sender en skriftlig klage til selskapet og ber om et prisavslag og legger til at det er vesentlige deler av avtalen som de ikke har levert på og at dere kommer til å ta saken videre dersom de ikke godtar deres løsningsmodell.

Dersom du ikke får svar eller får negativ svar kan du ta saken videre. Har dere et organisasjonsnummer må dere ta saken til Forliksrådet, du kan lese mer om prosedyre her: Send forliksklage – Politiet.no

Dersom dere har bestilt uten å ha et organisasjonsnummer kan dere klage til Forbrukertilsynet. du finner all nødvendig informasjon her: Trenger du hjelp eller ønsker du å sende inn en klage? - Forbrukertilsynet

Dersom bestillingen skjedde hos et utenlandsk selskap kan du kontakte Forbruker Europa: Kontakt oss : Forbrukereuropa

Ønsker du mer veiledning kan du kontakte Forbrukerrådets veiledningstelefon på 23 400 500: Kontakt oss : Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 29.9.2022

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål