Spørsmål og svar

Har betalt for en vare som jeg ikke har fått - hva gjør jeg?

Jente, 20

Hei. Jeg har bestilt en vare og en stund senere fikk jeg det jeg trodde var den. Men det var en billigere og ikke i nærheten av samme utseende som den jeg hadde kjøpt. Jeg klagde og fikk en nyere versjon av den jeg ville ha og en annen farge og jeg skrev at det ikke var den jeg ville ha. Men no ser det ut som de ikke har svart på siste e-post. Hva kan jeg gjøre? Jeg har betalt for en vare og vil ha den.

Svar

Hei.

Du skriver ikke hvilken side du har bestilt varen på. Dersom det er en norsk side du har bestilt varen på og de ikke svarer på dine skriftlige henvendelser kan du klage til Forbrukertilsynet. Du kan lese mer om klageprosedyren hos Forbrukertilsynet her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Er det ikke en norsk side du har handlet på, kan du kontakte Forbruker Europa som kan hjelpe deg videre. Du finner kontaktinformasjonen til Forbruker Europa her: Kontakt oss : Forbrukereuropa

Håper dette var til hjelp.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 1.9.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål