Spørsmål og svar

Kjøpte et plag fra Nederland jeg ikke fikk.

Jente, 18

Hei. Jeg kjøpte en kjole fra nederland. Denne ble sendt tilbake til selgeren da den kom til tollen. Jeg har prøvd å kontakte dette selskapet overalt i flere dager nå, men får ikke noe svar. Hva skal jeg gjøre?

Svar

Hei.

Vi forstår det slik at du har kjøpt en vare på et nederlandsk nettsted, og at det har oppstått problemer i etterkant av kjøpet.

Hvis du har gjort betalingen med bankkort, anbefales det å ta kontakt med banken som har utstedt kortet først for å initiere en kortreklamasjon og kreve tilbakebetaling av det beløpet du har betalt. Du kan finne mer detaljert informasjon om denne rettigheten på Forbrukerrådets nettsider: Kortreklamasjon – Forbrukerrådet.

Dersom banken ikke kan hjelpe deg, anbefales det å kontakte Forbruker Europa (ECC Norway). De kan bistå i saker knyttet til kjøp av varer og tjenester på tvers av landegrensene i Europa og gi støtte med klager etter et kjøp. Du kan finne mer informasjon om Forbruker Europa på deres nettsider: Forbruker Europa: https://www.forbrukereuropa.no/

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 4.12.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål