Har handlet på Catania Club og venter fortsatt på varene?
Jente, 15
Jeg har foretatt et kjøp på Catania Club den 9. oktober 2023, men jeg har ennå ikke mottatt settet mitt. Nå som det er den 25. oktober 2023, har jeg gjentatte ganger forsøkt å kontakte selskapet, men jeg har ikke mottatt noen tilbakemeldinger eller svar. Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen?
Svar
Hei.
Har sett på selskapets Catania Club sin nettside. Her er det absolutt ingen informasjon om hvem som står bak, hvor de er registrert etc. Du skal være varsom med å handle på nettsider hvor de holder tilbake informasjon om seg selv.
Dersom du har handlet med bankkort kan du kontakte banken som har utstedt kortet du brukte til betalingen. Du kan fremme et krav om å få refundert pengene gjennom banken. Denne rettigheten kalles kortreklamasjon. Se her for mer informasjon om denne rettigheten: Kortreklamasjon – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)
Får du ikke hjelp av banken kan du forhøre deg med Forbruker Europa: Kontakt oss : Forbrukereuropa
Legger ved Forbrukerrådets guide for hvordan du kan sjekke om en nettside er trygg å handle på eller ikke: Netthandel – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)
Håper dette er til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 26.10.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål