Jeg har fått en blodblemme i munnen etter oralsex. Er det normalt?
Jente, 18
Hei! Jeg har nettopp hatt oralsex og fått en blodblemme i ganen under hendelsen. Er dette normalt? Håper på svar!
Hei.
Så fint at du skriver til ung.no. når du lurer på dette.
Hva som har gitt deg en blodblemme i ganen, er jeg er usikker på, men jeg tror ikke det har noe å gjøre med at du har gitt noen oralsex. Jeg har ikke hørt om at noen har sugd så kraftig at det har ført til blodutredelser i munnen. Jeg tror det må være tilfeldig.
Blemmen kommer sikkert til å forsvinne uten at du gjør noen tiltak, helt av seg selv. Forsvinner den ikke, eller på noen annen måte blir plagsom, så kan du kontakte fastlegen.
Du kan snakke med helsesykepleier om det, men se det an en ukes tid, så er den sikkert borte. Som en annen vannblemme, eller et blåmerke.
Jeg ønsker deg alt godt.
Lykke til!
Med vennlig hilsen helsesykepleier og spesialist i sexologisk rådgivning (NACS)
Besvart: 5.1.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

