Spørsmål og svar

Kan jeg komme inn på denne skolen?

Gutt, 15

Jeg har søkt IMST ved X videregående skole. Jeg har et karaktersnitt på 5,06, mens nedre poenggrense fra forrige år var 4,72 og et gjennomsnitt på 5,18. Det er 33 plasser og 35 søkere. Basert på tidligere år ville dette normalt gitt meg gode sjanser for å komme inn, siden jeg ligger over fjorårets grense. Samtidig er det fortsatt usikkert, fordi poenggrensen kan bli høyere i år hvis søkerne har høyere snitt, og da kommer jeg kanskje ikke inn.

Hei

Jeg synes det virker som om at du har en meget god sjanse til å komme inn.

Jeg vil anbefale deg å prøve og senke skuldrene, vente med å bekymre deg altfor mye før du vet noe helt sikkert.
Jeg forstår at dette er vanskelig, men jeg tror det vil gå veldig bra for deg.

Lykke til!

Vennlig hilsen rådgiver og ungdomsskolelærer for ung.no

Besvart: 22.6.2026

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål