Har ingen følelser, hva gjør jeg?
Jente, 18
Hei! Jeg møtte en gutt via dating app , og vi ble sammen etter to måneder. Jeg sa til han at jeg var litt usikker om jeg var forelsket i han når han spurte meg ut, og han sa at han var veldig sikker på at han var forelsket i meg. I starten gikk det fint og vi hang regelmessig sammen, men jeg var fortsatt ikke "forelsket" eller savnet han når vi ikke møttes. Nå har flyttet vekk og vi møtes kanskje to ganger i måneden, men han skal flytte tilbake i jul. Han er veldig tydelig på at han vil ha mye fysisk kontakt, og kysse på munn, og nakke. Noe som jeg syns er veldig ubehagelig. Han er den første personen jeg er sammen med, men jeg føler vi er på forskjellige "lengde" Jeg er en veldig kreativ person, og jeg føler ikke at han deler det med meg. Jeg føler at vi ikke har så mye til felles, og jeg hater å si det men jeg syns det er slitsomt å skulle prate over tekst med han fordi det er så tamt. Jeg har sagt til han at jeg ikke liker seksuelle ting. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Hei!
Fint at du skriver til oss med dine tanker rundt dette forholdet.
Det høres ikke greit ut. Dette er en person som kan være en venn, men som du ikke har følelser for.
Du må være helt ærlig med deg selv, og si i fra til han at dere aldri kan bli kjærester, og at du ikke ønsker å ha noen form for fysisk kontakt.
Dere har lite til felles og du synes han er slitsom å snakke med. Er det noe som er positivt med han?
Ikke vær redd for å være ærlig med han. Det er verre å ikke si sannheten, og at han tror at det skal bli et fysisk forhold.
Les gjerne vår artikkel, om hvordan du kan slå opp med kjæresten, for flere tips og råd.
Ønsker deg alt godt!
Vennlig hilsen Helsesykepleier og sexolog (NACS)
Besvart: 24.6.2026
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål