Spørsmål og svar

Jeg savner en jente, jeg var med før

Gutt, 15

Hei, jeg var sammen med en jente sommeren 2022. Jeg har ikke tenkt på hun på lenge, men i det siste har jeg begynt å savne henne igjen, er dette normalt? Vet ikke om jeg skal ta kontakt igjen eller hva?

Hei

Ja, det er helt normalt å begynne å savne noen du har hatt et forhold til, selv etter en lang periode. Følelser kan dukke opp igjen av mange grunner, som minner, spesielle tider på året osv.

Her er noen ting du kan tenke på før du bestemmer deg for om du skal ta kontakt igjen:

Ta deg tid til å tenke over hvorfor du savner henne nå. Er det fordi du virkelig savner personen og forholdet dere hadde, eller kan det være andre faktorer som ensomhet som spiller inn?

Tenk over hvorfor forholdet tok en slutt i første omgang. Har de problemene som førte til at det tok slutt blitt løst, eller tror du de fortsatt kan være tilstede?

Vær klar på hva du håper å oppnå ved å ta kontakt. Ønsker du å få en relasjon igjen med denne jenten, eller er du bare nysgjerrig på hvordan hun har det?

Hvis du bestemmer deg for å ta kontakt, gjør det på en respektfull måte. En enkel melding kan være en god start. For eksempel: hei, det er lenge siden sist, og jeg har tenkt litt på deg i det siste. Håper alt er bra med deg. Hvordan har du det?

Hun kan ha forskjellige reaksjoner på meldingen din, avhengig av hvor hun er i livet sitt nå. Vær forberedt på at hun kanskje ikke vil ta opp kontakten igjen.

Gjør det som føles riktig for deg. Så håper jeg du eventuelt får et svar om du ønsker å ta opp kontakten igjen. Lykke til!

Hilsen Ungdomssvarer

Besvart: 23.5.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål