Jeg er elektriker og har fått strøm i meg
Gutt, 20
Elektriker som har fått strøm. Idag jobbet jeg på et 400V byggestrømsanlegg. Jeg fikk da altså strøm i bare hånda, ikke gjennomgang. Er dette farlig siden det var på et 400V anlegg? Vet ikke hvilken faser jeg fikk strøm av kunne vært både 400V og 230V. Men er det farlig bare i hånda?
Hei!
Vi i ung.no er ikke riktig sted å henvende seg ved akutte skader, arbeidsskader, eller ved behov for individuelle helsevurderinger. Ved strømskade bør legevakt kontaktes med en gang på tlf 116117. Nærmeste leder / bedriften bør også varsles om at det har skjedd en arbeidsskade.
Håper svaret var oppklarende!
Mvh
Legen, ung.no
Besvart: 14.5.2023
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
