Spørsmål og svar

Ta opp fag på videregående ?

Jente, 16

Hei, jeg skal kanskje ta opp samfunnskunnskap og geografi som privatist nå til våren for å bytte linje. Er dette veldig vanskelig?

Hei!

Dersom du tenker å ta opp opp fag må det skje mens du går videregående opplæring om du ønsker et ordinært vitnemål.

Det er vanlig å ta et fag per semester dersom du melder deg opp som privatist, men du bestemmer hvor mye du klarer.

Du kan se på tidligere eksamen og kompetansemålene i faget på Udir.no.

Tenker du vil klare det med god struktur.

Lykke til.

Rådgiver og karriereveileder

Besvart: 4.12.2022

Oppdatert: 4.12.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål