Spørsmål og svar
Ta opp fag på videregående ?
Jente, 16
Hei, jeg skal kanskje ta opp samfunnskunnskap og geografi som privatist nå til våren for å bytte linje. Er dette veldig vanskelig?
Hei!
Dersom du tenker å ta opp opp fag må det skje mens du går videregående opplæring om du ønsker et ordinært vitnemål.
Det er vanlig å ta et fag per semester dersom du melder deg opp som privatist, men du bestemmer hvor mye du klarer.
Du kan se på tidligere eksamen og kompetansemålene i faget på Udir.no.
Tenker du vil klare det med god struktur.
Lykke til.
Besvart: 4.12.2022
Oppdatert: 4.12.2022
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

