Trives ikke i servicebransjen
Jente, 17
Jeg misliker min jobb sterkt. Jeg har jobbet på en cafe i snart 1 år og jeg gjør litt av alt fra oppvask til kasse. Jeg synes jobben er irriterende, jeg må hele tiden være snill og glad. Må alltid hjelpe de stakkare gamlingene og være som en tjener. Denne jobber gjør også at jeg blir veldig aggressiv og sint på hjemmebane. Jeg har lyst på en jobb som ikke krever så mye kundeservice som dette, men mitt problem er at det ikke er så mange jobber som det for ungdommer. Er det noen jobber som kan anbefales?
Hei!
Takk for spørsmål. Det høres rett og slett ut som at servicearbeid ikke er noe for deg. Da vil det være mulig å søke jobber der du ikke trenger å være behjelpelig ovenfor kunder. Da begrenser du også mulige jobber du kan søke på, men det finnes noen alternativer: Lagerjobb, jobb i parker/gravlunder, på gård, jobb i Posten, rengjøring eller liknende. Disse jobbene kan være aktuelle dersom du ikke ønsker å ha kundekontakt.
Håper dette svaret var til hjelp. Lykke til!
Vennlig hilsen
UngInfo i samarbeid med ung.no
UngInfo er et informasjonssenter for alle under 27 år.
Besvart: 20.7.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål