Spørsmål og svar

Har fått en melding, som jeg er usikker på hvor den kommer fra?

Jente, 20

Håper dåkke kan svare på dette litt kjapt!!! Fekk nylig ein melding som sto «Betalingskortet ditt utløper 01. 06 2024. Vennligst oppdatér betalingsinformasjonen din før denne datoen» fra nummeret 2380.Når eg søker det opp står det noko kassekreditt og bedrift.HAR IKKJE PEILING PÅ KVA KASSEKREDITT ER?!!Slik eg forstår det er det noko gjeld det er alt eg skjønte!!Eg har ingen bedrift visst det er det de betyr!!Kan det ha noko sammenheng med at eg har brukt penger i Codm(Call of Duty mobile)?!For å være ærlig brukt opp mot 8000kr totalt på å kjøpe Cod points som det heite for å kunne kjøpe Mythic weapon i Codm…er ikkje spillavhengig,og siste nylig kjøp er SISTE GANG!!Kjem til å være like beinhard på det slik eg er konsekvent med trening(glad i å trene fast). Det er absolutt tull å bruke penger på det egentlig!Men har meldingen noko med det å gjør?!! Vil ikkje at foreldrene mine skal finne ut av at eg har brukt penger på spill da dei har sagt til meg at det er fullstendig idioti/tull!!

Svar

Hei Jente 20 år.

Det virker som du er bekymret for en melding du har mottatt angående utløpsdatoen på betalingskortet ditt, og du nevner også kassekreditt og bruken av penger i Call of Duty Mobile (CODM). La oss bryte ned dette punkt for punkt.

Kontakt banken
Meldingen sier at betalingskortet ditt utløper 01.06.2024, og ber deg oppdatere betalingsinformasjonen din før denne datoen. Dette er en ganske vanlig melding man får fra banken eller kortutsteder når kortet nærmer seg utløpsdatoen. Hvis meldingen kommer fra nummeret 2380, kan det være en meldingstjeneste som banken din bruker.

Kasekreditt
Kassekreditt er en type kortsiktig lån som ofte tilbys til bedrifter for å dekke kortsiktige likviditetsbehov. Hvis du ikke har en bedrift eller en kassekredittavtale, trenger du sannsynligvis ikke bekymre deg for dette. Det har sannsynligvis ingenting med din situasjon å gjøre.
Bruken av penger i Call of Duty Mobile:

Penger på spill
Å bruke penger på spill er en personlig avgjørelse, og så lenge du har kontroll over det, er det opp til deg. Når det gjelder meldingen du mottok, er det lite sannsynlig at den har noe med dine kjøp i CODM å gjøre. Men du kan sende en skriftlig henvendelse for å forhøre deg uansett.

Hvis du fortsatt er usikker eller har flere spørsmål, er det alltid best å kontakte banken din direkte for å få avklart situasjonen. Send gjerne en melding til kundeservice.

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 22.5.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål