Spørsmål og svar

Bestilte noe på nett, men har ikke kommet etter 1 måned. Hva gjør jeg?

Gutt, 20

Hei! Jeg er en ung mann i NAV-systemet som er på jobbsøk,dette er generell info, men ikke selve problemet mitt. Jeg bestilte en panfløyte her forleden fra et "norsk" musikk-nettsted, det sto på sia at den skulle være i posten innen 2-5 dager, har nå gått en måned. Jeg har mailet dem å bedt om å få det stoppet å refundert, burde jeg forvente at de kommer til å gjøre det? Og hvis ikke, hvem kan jeg kontakte for å gå rettslig/lovlig tilverks for å få pengene tilbake? Har vært i NAV de siste årene grunnet helse å bestilte en slik for en litt mer interessant hverdag

Svar

Hei!

Så kjedelig at du ikke har fått panfløyten enda.

Når du bestiller noe fra nett, skal du få varen til avtalt tid. Avtalt tid vil her være innen 2-5 dager. Hvis nettsiden ikke sier noe spesielt om når varen skal komme, skal man få den innen 30 dager. 

Du har krav på å få tilsendt fløyten så fort som mulig. Hvis den ikke kommer innen en frist du setter, skal du få pengene igjen. Vi har lagd standard klagebrev på nettsiden vår du kan fylle ut og sende til nettsiden hvis du ønsker. Disse finner du her. Bruk brevet for forsinkelse.

Hvis dette ikke løser saken, kan du klage inn saken til Forbrukerrådet for mekling. Informasjon om denne prosessen finner du her.

Lykke til! :)

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 4.2.2019

Oppdatert: 4.2.2019

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål