Spørsmål og svar

Vare fra Power er forsinket. Har jeg rett på avslag i prisen?

Jente, 18

Hei, jeg kjøpte noe på nett hos power den 3. august og fikk beskjed når jeg bestilte at varen kunne hentes innen 3-7 virkedager. Jeg ringte igjen når denne fristen var ute, og fikk beskjed om at vare ikke kom før 17. Senere har jeg ringt to ganger til, en gang sa de at den kom den 27, deretter at de hadde fått bekreftet at varen skulle komme den 5/9. Jeg ringte derfor i dag, men fikk da beskjed om at varen ikke kom før i slutten av måneden. Det jeg lurer på er om jeg har rett på noe kompensasjon siden leveringen er så mye forsinket? Vet at man kun får erstatning hvis man har et økonomisk tap, så lurer derfor på om jeg kan ha rett til å få redusert pris likevel?

Svar

Hei

Så kjedelig at varen er forsinket.

Du har dessverre ikke rett på noe avslag i prisen når varen er forsinket. Det er helt riktig som du sier at du må vise til et økonomisk tap for å kreve noe kompensasjon av selger ved en forsinkelse.

Du kan uansett spørre Elkjøp om en kompensasjon for å se om de tilbyr noe. Varer man bestiller skal komme til avtalt tid, og gjør de ikke det, er det et avtalebrudd fra selger.

Lykke til!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veiledning og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 14.9.2020

Oppdatert: 14.9.2020

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål