Spørsmål og svar

Har bestilt smykke, men har ikke mottatt det ennå

Jente, 18

Eg kjøpte "celeb" smykket feå Evry Jewels 3. april, og pengane har blitt trukket frå kontoen min. Eg har framleis ikkje fått smykket sjølv om det stod 1-2 vekers sendetid, og brukeren eg lagde innpå nettsida er blitt sletta. I tillegg er order confirmationen min vekke! Eg har ingen bevis på at eg kjøpte utanom betalingen i banken, som eg har sendt til Evry Jewels ilag med spørsmål om kvor pakken er blitt av. Kva er rettighetane mine no? Viss eg har bevis på betaling men ikkje ordrenummer. Kjøpte på debetkort om det gjør eit forskjell.

Svar

Hei!

Det kan være noen muligheter her som du kan forsøke. Siden du betalte med debetkort, så anbefaler jeg å kontakte banken din og spørre om de kan refundere pengene dine. Dette er noe man kan ha rett på når man betaler med kort, f.eks i situasjoner hvor man ikke får det man har bestilt. Legger ved lenke med informasjon om dette: 

Kortreklamasjon

Hvis banken din ikke har mulighet til å ordne refusjon, og gir en god begrunnelse på hvorfor, anbefaler jeg å kontakte Forbruker Europa. Forstår det slik at Evry Jewels bl.a holder til i Storbritannia, så da vil Forbruker Europa kunne hjelpe deg videre i saken: 

Forbruker Europa

Lykke til, så håper jeg det løser seg raskt!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

 

Besvart: 10.5.2021

Oppdatert: 10.5.2021

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål