Ikke hatt blødning på 2 år, hvorfor får jeg brun utflod nå?
Jente, 17
Hei, jeg går på cerazette og har gått på de nå i to år. Har ikke hatt noe problemer eller blødninger før. Idag fikk jg plutselig masse brunt utflod. Hva kommer dette av?
Hei.
Så fint at du skriver til ung.no.
Det er flott at du har så god erfaring med prevensjonsmiddelet du har valgt.
Sannsynligvis så er det litt blodrester som har ligget i livmoren en stund. Når blodet er brunt eller til og med svart, så betyr det bare at det ikke er nytt.
Det er helt normalt og ikke farlig.
Snakk gjerne med helsesykepleier. Enten på skolen din eller på helsestasjon for ungdom.
Jeg ønsker deg alt godt.
Lykke til!
Med vennlig hilsen helsesykepleier og spesialist i sexologisk rådgivning (NACS)
Besvart: 6.3.2024
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål


