Skal jeg spørre vennene hans om nummeret?
Jente, 13
Det er en gutt i klassen min som likte meg, men jeg fant det ut idag! Problemet er at han likte meg, men nå liker jeg han. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke nummeret hans og kan heller ikke spørre noen av vennene hans om å få det. Nå er det sommerferie og har null sjanse for å få nummeret hans! Skal jeg tørre å spørre vennene hans om å få nummeret hans, eller la være? (vennene hans vet at han LIKTE meg) jeg trenger tips!
Hei!
Jeg forstår at dette kan føles litt stressende. Det er ofte hyggelig å like noen, men det kan føles usikkert når dere ikke har kontakt og du ikke vet om han fortsatt liker deg.
Jeg skjønner at det virker vanskelig når det er ferie og du ikke har kontakt med ham. Samtidig skriver du at det å spørre vennene hans kan være en mulighet. Selv om det kanskje kan føles skummelt, er det ikke noe galt i å gjøre det.
Siden de allerede vet at han har likt deg, kan det hende de synes det bare er spennende eller gøy.
Hvis det føles for ubehagelig eller for stressende er det helt lov å la det være. Det er helt greit å vente til etter ferien med å ta kontakt.
Ta det i ditt tempo og gjør det som føles riktig for deg!
Ønsker deg alt godt.
Vennlig hilsen ungdomsredaksjonen
Besvart: 22.6.2026
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

