Har ikke fått levert varer bestilt på Sheins nettbutikk?
Gutt, 15
Hei! Jeg har bestilt noen produkter fra SHEIN, men de kommer aldri. Når jeg bestilte sto det at det ville ta «10-12 business days» men nå har det gåd 30 business days. Hva skal jeg gjøre? Har sporet pakken. Det siste som står på sporingen er «shipment has been returned to sender» forstår ikke helt hva det skal bety?
Svar
Hei Gutt 15 år.
Kontakt SHEINs kundeservice
Logg inn på din SHEIN-konto og ta kontakt med deres kundeservice via chat eller e-post. Forklar situasjonen, inkludert bestillingsnummer og sporingsinformasjon.
Følg opp med fraktselskapet
Hvis sporingen viser at pakken er "returned to sender", kontakt fraktselskapet for å få mer informasjon om hvorfor dette skjedde. De kan gi deg detaljer om hvor pakken befinner seg nå.
Be om refusjon eller ny sending
Etter å ha kontaktet SHEIN og fått bekreftelse på situasjonen, be om enten en refusjon eller at de sender bestillingen på nytt.
Sjekk betalingsmåten
Hvis du betalte med kredittkort eller PayPal, kan du også kontakte dem for å få hjelp med en eventuell tvist hvis du ikke får en løsning fra SHEIN.
Dokumenter alt
Sørg for å holde en oversikt over all kommunikasjon og alle trinn du tar for å løse problemet. Dette kan være nyttig hvis du trenger å eskalere saken videre.
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 7.8.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål