Spørsmål og svar

Mine bestillinger fra Aliexpress er ikke levert - hva gjør jeg?

Jente, 17

Heia, har bestilt 7 forskjellige pakker fra AliExpress den 17.juni, det sto at «estimated delivery date» var mellom 3-5. juli på alle pakkene. I dag er det 24. juli å har enda ikke fått noen av pakkene jeg bestilte! Når jeg trykker på «track order» står det på noen at «delivery attempt unsuccessful» og på noen andre av pakkene står det: «the order is frozen due to security reasons. Please wait patiently» Skjønner ikke hva jeg skal gjøre… vil helst ha alle pakkene mine men om de ikke kommer vil jeg ha tilbake pengene mine! Har prøvd å kontakte selgerne, men ingen svarer. Håper dere kan hjelpe meg!

Svar

Hei Jente 17 år.

Send klage til selger
Hvis du ikke har fått svar, prøv å kontakte selgerne igjen. Gi en klar oversikt over bestillingen din og uttrykk din bekymring. Bruk AliExpress' interne meldingssystem for å sikre at kommunikasjonen blir registrert på plattformen.

Send klage til AliExpress
Logg inn på AliExpress og gå til bestillingshistorikken din. For hver pakke som ikke har blitt levert, åpne en tvist gjennom AliExpress’ tvisteløsningssystem. Du kan be om en refusjon eller be om at pakken blir sendt på nytt.

Dokumenter alt
Sørg for å laste opp all relevant dokumentasjon, som sporingsinformasjon og kommunikasjon med selgerne.

Kontakt AliExpresskKundeservice
Hvis du ikke får hjelp fra selgerne, kontakt AliExpress kundeservice direkte. De kan gi deg veiledning om hvordan du kan håndtere situasjonen videre.

Læs avtalevilkårene
Les gjennom AliExpress' refusjonspolicy for å forstå dine rettigheter og hvordan du kan få pengene tilbake.

Kredittkort eller betalingsmetode
Hvis du har betalt med kredittkort, kan du kontakte kredittkortutstederen for å se om det er mulig å få en tilbakebetaling gjennom dem.Dette kalles for kortreklamasjon: Kortreklamasjon – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 25.7.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål