Spørsmål og svar
Ikke vanlig å gå et trinn om igjen
Jente, 13
hei jeg er 13 år og går i 8 klasse. jeg har masse fravær pg foreldrene sier qt hvis jeg får mer fravær må jeg gå 8 omigjen er dette mulig?
Hei.
Nei, det skal godt gjøres å gå ett trinn om igjen, i praksis så skjer det ikke lengre.
Det som er vanlig er at man får ekstra oppfølging slik at man kan følge trinnet sitt.
Jeg ville snakket med helsesykepleier på skolen om dette, det er alltid godt å snakke med en god voksen om det som er vanskelig.
Lykke til!
Vennlig hilsen rådgiver og ungdomsskolelærer for ung.no
Besvart: 30.3.2022
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

