Jeg var med en kollega på fest, sov med han, usikker på hva han føler!
Jente, 17
hei jeg var på en kollega fest for første gang i helgen, de fleste kollegaene mine er ganske voksne. rundt 50 mens 3-5 er i 20 årene. jeg var yngstes der. Jeg merket at ene kollegaen min gutt 24, begynte å legge an på meg, vi ente på nach hos han, å han ble veldig flørtete, tok meg på låre å holdt i rundt meg. han oppfordret meg til å drikke men jeg gjøre det samme tilbake. Jeg ente opp med å sovne i senga hans å dro hjem når jeg våknet 2 timer senere. Jeg bare lurer på om han kanskje angrer. Jeg føler meg ikke krenket eller noe slikt, jeg bare lurer på hva han tenker nå. Jeg er glad jeg dro på festen da jeg hadde det gøy med disse kollegaene. Men likevel lurer jeg på. Han har ikke vært sånn når vi har jobbet sammen, jeg bare lurer på hvor det kom fra. Jeg overhørte han si at han Vile ha meg til en ven av ham. Han skrev til meg dagen etterpå, om hva som skjedde å litt sånt å vi sendte hverandre bilder og videoer av kvelde, å det virket ikke kleint. Bare skjønar ikke hvor det kom fra.
Hei,
Takk for at du skriver til ung.no.
Det du beskriver er ganske vanlig å sitte igjen og tenke på etter en fest, spesielt når noen oppfører seg annerledes enn de pleier på jobb.
Ut fra det du forteller, er det ikke noe som tyder tydelig på at han angrer. Han tok kontakt dagen etter, dere snakket om kvelden og delte bilder/videoer, og stemningen virket ikke klein. Når folk angrer eller føler seg veldig ukomfortable, trekker de seg ofte mer unna enn det han gjør her.
Samtidig er det ikke mulig å vite helt sikkert hva han tenker uten at han sier det direkte. Det kan være at han er interessert, at han bare synes kvelden var hyggelig, eller at han er litt usikker på hvordan dere skal forholde dere til hverandre på jobb nå.
Det er også ganske vanlig at alkohol og fest-setting gjør at folk viser sider av seg selv de ikke viser i arbeidshverdagen. Det kan forklare hvorfor det føltes nytt og litt overraskende.
En viktig ting å ha med seg er aldersforskjellen og at dere er kollegaer. Selv om du ikke føler deg ukomfortabel, kan det være lurt å være litt bevisst på hva slags kontakt du egentlig ønsker videre, og hvordan det eventuelt vil påvirke jobbsituasjonen.
Håper svaret mitt er til hjelp. Ønsker deg alt godt!
Vennlig hilsen
helsesykepleier
Besvart: 24.6.2026
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål