Har sendt en returpakke som Mango ikke har registrert
Jente, 20
Jeg har gjort en bestilling i MANGO for 3 336-,kr. Denne bestillingen/pakken returnerte jeg dagen etter jeg mottok pakken. Jeg har bekreftelse også på melding om at pakken er returnert osv.Men MANGO sier de ikke finner retur med denne retur nr. jeg gjorde betalingen med Klarna! Vi fant ut at MANGO har ikke registrert returen/ikke har mottatt denne returen. Etter mange samtaler med Klarna har jeg klart å stoppe, utsette betalingen. Nå siden det har gått 1 år Klarna sier de ikke klarer å hjelpe meg mer og det kommer automatiske gebyrer på denne bestillingen hver mnd fordi betalingen har vært utsettet lenge. Jeg kontakter MANGO kundeservice får ingen svar. Verste kundeservicen jeg har sett. Kan pakken vært forsvunnet under Postnord transport/ eller stjelet? Jeg mistenker det sterkt! Jeg har ikke beholdt disse varene. Hva bør jeg gjøre? Hvem kan jeg kontakte som kan hjelpe meg med dette? Jeg kan ikke betale for noe jeg ikke har beholdt! Hjeeeelp😰😰😰
Svar
Hei Jente 20 år.
Dokumentasjon
Hvis du har dokumentasjon på returen, samt sporingsopplysninger om at pakken ble levert til Mango, bør du klage skriftlig til Klarna og be dem slette fakturaen innen for eksempel syv dager.
Vi blir ikke enige
Hvis du opplever at klagen ikke blir tatt til følge eller ignorert av Klarna, kan du gå videre med saken.
Klageinformasjon
Som kredittyter er Klarna ansvarlige når handelen ikke går som planlagt. Du har de samme rettighetene mot dem som du har overfor banken ved bruk av kredittkort. Les mer her: kortreklamasjon. Trekker Klarna ikke fakturaen tilbake kan du klage dem inn til Finansklagenemnda. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Forside - Finansklagenemnda (FinKN)
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 4.11.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål