Spørsmål og svar

Jeg var uheldig og skadet mobilen min. Hva gjør jeg?

Jente, 14

hei. jeg kjøpte nylig en ny iphone 11 pro som var en nødvendig oppgradering, men det kostet meg mye penger, og jeg har prøvd å være forsiktig med den siden. jeg klarte å knuse baksiden av telefonen og har ikke råd til å bytte bakdelen av telefonen. bare etter en uke. hvis mine foreldre finner ut av det kommer de til å kreve at jeg fikser problemet og at jeg betaler for reperasjon. men hvis jeg betaler for reperasjon har jeg ikke råd til mat når jeg er hos mamma og jeg har ikke råd til å betale 3500kr til å fikse den. jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å hindre å gå sulten og blakk.

Svar

Hei!

Så leit å høre at baksiden av telefonen ble knust! Alle kan være uheldige og skade telefonen sin, så du er ikke alene om dette.

Selv om det føles veldig vanskelig, så anbefaler jeg deg å snakke med foreldrene dine om dette. Det kan hende at de for eksempel har en innboforsikring, som gjør at du kan få reparert mobiltelefonen din billigere.

Hvis foreldrene dine ikke har en slik forsikring, kan du forsøke å kontakte mobilselskapet som har telefonabonnementet ditt. Der kan du spørre om det følger med en mobilforsikring i abonnementet ditt, som er beregnet til å dekke skader ved slike uhell.

Lykke til, så håper jeg det løser seg!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 3.2.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål