Spørsmål og svar

Svindlet på Finn.no - Hva gjør jeg?

Jente, 20

Jeg har kjøpt en ipad av en selger på finn. no. Jeg har betalt 2200kr for ipad. Og ikke har fått levering. I går finn. no sendt til meg mail om at denne selger er rapportert fra før om svindel! Jeg kontakt med finn. med en gang. Men dessverre jeg sender melding til selger svarer ikke. Jeg sendt melding også til vanlige nummer igjen svarte ikke. Jeg er så trist vær så snill gi meg råd hva jeg kan gjør nå? Jeg betalt mye til selger!

Svar

Hei Jente 20 år.

Du har kjøpt en I-pad via Finn.no som du ikke har mottatt.

Man kan kreve at selgeren enten leverer IPaden eller refunderer pengene dine. Har du allerede sendt kravet skriftlig uten at det har løst seg kan du ta saken videre. Du kan først og fremst høre med Politiet om de kan hjelpe deg i saken. dersom du ikke får hjelp fra Politiet kan du ta saken videre til Forbrukertilsynet.

Forbrukertilsynet
Forbrukertilsynet kan mekle i slike saker. Det er gratis å få saken meklet. Merk at mekling er frivillig og motparten kan ikke pålegges å delta. Resultatet av mekling er ikke en rettskraftig avgjørelse, og er kun bindende ved enighet. For at Forbrukertilsynet skal kunne behandle saken din, må du oppgi kontaktinformasjonen til motparten. Vet du ikke hva motparten heter, vil saken bli avvist, da det ikke går an å mekle overfor noen som ikke kan kontaktes.

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 13.6.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål