Spørsmål og svar

Får ikke igjen pengene fra selger. Kan jeg anmelde? Hva gjør jeg?

Jente, 19

Jeg sendte inn et spørsmål for noen dager siden. Søkeordet er: ad925. Jeg har ikke kjøpt skoene! Jeg overførte pengene i Norske kroner. Så sa selgeren at han ville motta pengene i Danske kroner og da sa jeg at jeg ønsket å kansellere handelen. (Pga de ble for dyre for meg) Dette forsto han og han sa han skulle overføre pengene dagen etter. Dette skjedde aldri, jeg har spurt flere ganger om å få mine penger tilbake ettersom jeg aldri kjøpte skoene. Kan jeg anmelde? Hva kan jeg gjøre?

Svar

Hei

Politiet kan bare hjelpe til hvis det har blitt gjort noe straffbart. Vi vet ikke hvorfor selger ikke har overført pengene dine enda, så vi vil anbefale deg å prøve litt til med selger.

Ta kontakt med selger igjen, og skriv at du ønsker pengene tilbakeført til ditt kontonummer innen 14 dager. 

Hvis du fortsatt ikke får igjen pengene innen fristen, kan du opprette klagesak hos Forbrukerrådet, så kan vi hjelpe til i saken. Det gjør du i steg 2 her.

Lykke til!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 28.10.2019

Oppdatert: 28.10.2019

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål