Spørsmål og svar

Spørsmål om kjønnsfordeling i studentboliger.

Jente, 18

Hei. Jeg skal flytte i studentbolig, men gruer meg. Det er vel ikke mulig å komme med bare gutter i en studentbolig vel? Jeg tenker bare på hvor stressende det hadde blitt hvis jeg hadde bodd med bare gutter/menn :/ Det er større sjanse for å komme med kvinner? Hva tenker dere? Jeg vet det er umulig å se hvilket kjønn man kommer med, men er det ikke MEST VANLIG å komme med det kjønnet man selv er.

Hei.

Hvis du skal leie studentbolig av en studentsamskipnad, bør du henvende deg til samskipnaden med spørsmål om boligens utforming, herunder hvor mye, og hvilken type, areal man deler med andre, og hva slags kjønn dem man deler med har.

Med vennlig hilsen Leieboerforeningen i samarbeid med Ung.no.

Besvart: 7.7.2025

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål