Spørsmål og svar

Jeg kjøpte noe på Lindaropa, og lurer på om jeg har blitt lurt?

Jente, 15

Hei, jeg handlet på en nettbutikk som heter lindaropa og lurer på om jeg ble lurt. Jeg kommer ikke inn på nettsiden lenger og kan ikke se "tracking info". Jeg har fått mail om at pakken er sendt, men den har ikke kommet ennå. (Det var ikke så lenge siden jeg bestilte) Jeg klarer heller ikke finne noen anmeldelser om nettbutikken. Siden jeg ikke har kredittkort bestilte jeg med bankkortet mitt. Er det noe jeg kan gjøre hvis pakken aldri dukker opp, eller må jeg bare akseptere at jeg ble lurt og være mer forsiktig neste gang? Bør jeg overføre pengene mine til et nytt kort sånn at de ikke tar alle pengene mine?

Svar

Hei!

Det er sjeldent at en nettside blir lagt ned på denne måten, altså uten noe form for informasjon.

Hvis du mistenker at du har blitt lurt, bør du ta kontakt med banken din og opplyse om dette. 

Vanlige debetkort fra Visa har samme dekning som kredittkortene gjennom sin kortavtale, og det skal være mulig å reklamere(klage) til banken. 

Hvis ikke banken sperrer kortet ditt automatisk bør du be om det, og bestille et nytt. Dette for å unngå andre uønskede trekk.

Håper dette var til hjelp! :)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 18.8.2020

Oppdatert: 18.8.2020

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål