Spørsmål og svar

Sendte tilbake sko. Hvordan får jeg tilbake penger fra nettbutikken?

Jente, 14

Hei, jeg bestilte 2 par med noen sko hoss Adidas. Da jeg bestilte skreiv jeg feil mobil nummer. Jeg fikk pakken min men fant ut at jeg hadde bestilt to par sko når jeg bare skulle ha et. Jeg valgte derfor å returnere det eine paret med sko. Det har nå gått en mnd å jeg har ikke fått pengene mine tilbake. Jeg kan heller ikke sende en Mail å spør fordi da må jeg skrive mobil nummeret mitt å da står det at det er feil nummer, jeg skrev jo feil nummer da jeg bestilte skoene mine. Hva kan jeg gjøre for å få pengene mine tilbake? Mvh en jente som trenger pengene sine

Svar

Hei

Så kjedelig at du enda ikke har fått tilbake pengene dine. Du skal ha tilbake pengene innen 14 dager fra du sa ifra til nettbutikken at du ville sende tilbake skoene.

Det skal ikke ha noe å si at du skrev feil mobilnummer. Kanskje du kan høre med foreldrene dine om de kan hjelpe deg med å sende en mail til nettsiden og spørre hvor det blir av pengene.

Lykke til :)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 14.2.2019

Oppdatert: 14.2.2019

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål