Hvorfor får jeg mensen flere ganger i måneden?
Jente, 15
Jeg får ca mensen 2 ganger i måneden, og vare ca i 5 dager og blør veldig mye. Hvorfor får jeg det så ofte? Og hva kan hjelpe..?
Hei!
Så flott at du følger med på det som skjer i kroppen din!
Mensen: De første årene når man har fått mensen kan menstruasjonen være veldig uregelmessig. Dette betyr at man kan få den flere ganger i løpet av en måned. Dette blir mer regelmessig (at du bare får det 1 gang i måneden) etterhvert. Det er dessverre lite å gjøre med blødninger, da dette er bestemt av hormoner i kroppen din.
Har du flere spørsmål må du gjerne spørre dem til oss her på ung.no, eller du kan ta kontakt med helsesykepleieren på din skole.
Vennlig hilsen helsesykepleier
Besvart: 5.9.2022
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

