Spørsmål og svar

Har ikke fått mensen, men bør jeg ha bind med meg til et annet land?

Jente, 13

Hei! Jeg er en 13 år gammel jente som skal på kortur til et annent land om 3 dager! Jeg har ikke fått mensen enda, men jeg føler at jeg mest sannsynlig får det ganske snart / i løpet av dette året. Men det jeg lurte på var om jeg burde ta med bind til det andre landet, selv om jeg ikke har fått mensen enda! Og hvis ja, har dere noe tips til et sted jeg kan gjemme dem litt? Ingen av de andre har fått det enda og jeg vil liksom ikke ha dem «on full display»

Hei

Jeg tenker at du ikke tenger å ta med deg bind. Alle land har bind, så hvis du skulle få det på kortur kan du kjøpe bind i det landet du er i.

Du kan jo selvfølgelig også ha det med. Da kan du ha det i en liten pose i baggen din. Det er ingen som trenger å se at du har den med.

Som regel kjenner en at man får litt vondt i maven før mensen kommer. Man kan også få litt brunlig utflod. Det er typiske tegn til at mensen snart er på vei. Som regel får du et lite tegn på at den er på vei, og da har du tid til å kjøpe bind.

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med ung.no

Besvart: 17.3.2025

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål