Spørsmål og svar

Hårprodukter som har ødelagt håret mitt - hva gjør jeg?

Jente, 20

Kjøpte noen veldig dyre produkter til håret mitt (hårkur, shampoo og balsam) etter en frisørtime for litt over en uke siden. Dette kom på litt over 1500kr. Men nå har håret mitt begynt å flasse, og det blir i tillegg fett bare noen timer etter jeg har vasket håret. Kan jeg be om pengene tilbake for produktene, eller hva skal jeg gjøre?

Svar

Hei.

Ja, det er rimelig å be om pengene tilbake for produktene hvis de ikke oppfyller forventningene eller forårsaker uønskede reaksjoner som flassing og økt fetthet i håret. Her er noen trinn du kan vurdere å ta:

  1. Kontakt Frisøren: Start med å kontakte frisøren der du kjøpte produktene og forklar situasjonen. De kan være villige til å tilby en refusjon eller bytte produktene for andre som bedre passer til håret ditt.
  2. Be om Refusjon: Hvis frisøren ikke er villig til å hjelpe, kan du be om en refusjon direkte fra produsenten eller selskapet som solgte produktene. Du kan kontakte kundeservice og gi dem detaljert informasjon om problemene du har opplevd med produktene.
  3. Dokumenter Problemet: Det kan være nyttig å ta bilder av håret ditt for å dokumentere eventuelle skader eller uønskede reaksjoner som følge av bruken av produktene. Dette kan være nyttig som bevis hvis du trenger å eskalere klagen ytterligere.
  4. Ikke ha høye forventninger: Det er viktig å huske at alle produkter kan virke forskjellig på forskjellige mennesker, og det som fungerer for en person, fungerer kanskje ikke for en annen. Det er også viktig å gi produktene tid til å jobbe og å følge bruksanvisningen nøye før du konkluderer med at de ikke fungerer for deg.

Husk å være høflig og tydelig i kommunikasjonen din når du ber om en refusjon eller klager på produktene.

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 8.2.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål