Får ofte vondt når har har ereksjon, har større penis enn de andre...
Gutt, 13
Halla gutt 13 jeg har større penis en mange i klassa mi å ofte når jeg får en ereksjon gjør det vondt i penisen hvorfor gjør det det?
Hei, takk for at du skriver til oss.
Det er ikke uvanlig at det blir vondt , eller kanskje litt spreng-følelse når man har ereksjon i puberteten. Hormonet testosteron sørger for at man kan få ereksjon ofte, og det er ikke viljestyrt.
Grunnen til at det skjer, er at du er i ferd med å bli voksen og kroppen din tester ut at alle mekanismene fungerer, som for eksempel ereksjon. På denne måten forsikrer den seg om at alt er i orden hos deg.
En effektiv måte er å onanere, hvis du har muligheten til det. Da kan du benytte sjansen til å bli kjent med hele kroppen din og hvordan den fungerer seksuelt - ikke bare kjønnsorganet. Du vil sannsynligvis finne punkter på kroppen, områder og metoder du ennå ikke har oppdaget.
Du kan lese mer om onanering, kåthet og utvikling i artiklene under.
Ønsker deg alt godt!
Med vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med Ung.no.
Besvart: 23.10.2022
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål


