Spørsmål og svar

Har solgt en vare på Tise og kjøper er misfornøyd med varen.

Annet, 17

Jeg solgte et par AirPods på tise. Alt fungerte som det skal før jeg sendte pakken. Nå sier kjøper at de er fake og at han vil ha pengene tilbake, men det står i bioen min at jeg ikke tar retur og alt etter kjøpet er på kjøperens ansvar. Hva gjør jeg???

Svar

Hej.

Hvis du er sikker på at dine airpods er ekte kan du avvise kjøperens klage. Det er i utgangspunktet den som påstår noe som må bevise at påstanden er riktig.. Fungerer airpodsene ikke kan kjøperen ha krav på å heve kjøpet hvis det er snakk om en vensentlig mangel.

Vi vil anbefale at du tar kontakt med Forbrukerrådets veiledningstjeneste på telefonnummer 23 400 500. Da vil du ha mulighet for å forklare saken mer detaljert og få svar på dine spørsmål.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 19.8.2021

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål