Jeg sliter veldig mye med buser i nesa
Jente, 15
Hei, jeg vet dette er et veldig rart spørsmål men jeg har et problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse det. Jeg sliter veldig mye med buser i nesa, altså at jeg hele tiden har det. Jeg synes det er flaut. Det er ingen som har sagt noe på det men det kan godt hende de tenker over det. Jeg skal beggyne på vgs nå og jeg vil hvertfall ikke at de skal se det. Jeg vil helst ikke dra til legen med dette, det er uaktuelt. Men hjelper det med neseskyllylling eller noe?? Takk på forhånd❤️
Hei!
Jeg syns ikke det er et rart spørsmål, det er naturlig å lure på slike ting når det plager deg. Sannsynligvis er det du beskriver helt normalt, alle får buser i nesen hver eneste dag. Om du ønsker det kan du fint bruke en neseskyller eller en nesespray med saltvann, men pass på at det ikke er av typen nesespray med medisin i. Slik spray kan kun brukes i noen dager og kan føre til avhengighet, det står på pakningen om det kun er saltvann eller om den inneholder medisin og har begrensinger i anbefalt bruk.
Lykke til på ny skole, dette kommer til å gå fint!
Mvh
Legen, ung.no
Besvart: 15.8.2025
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål