Kan jeg klage på rådgiveren min?
Gutt, 20
Hei, Jeg mistet jobben i fjor pga kronisk sykdom (diabetes) og jeg måtte starte på nav. Jeg fikk en utenlandsk rådgiver som ikke helt viste hvordan systemet funket og jeg fikk feil tiltak i 5 måneder. Nå har jeg fått en ny veileder igjen som er svensk men heller ikke kan det norske systemet. Hun beskyldte meg for å lyve og at jeg ikke har møtt opp på tiltaket men jeg avtalte å jobbe hjemmefra med dem. Også foreslo hun at jeg skulle kaste ut samboeren min i håp om at foreldrene mine skal la meg bo hjemme (de vil at jeg skal flytte ut). Hun sa også at jeg må jobbe fordi andre med diabetes kan jobbe, men jeg har akkurat startet behandlingen min og den funker ikke så jeg begynner å bli syk igjen på grunn av det. Er dette grunn nok til å klage på rådgiveren min eller må jeg fortsette å ha henne?
Svar
Hei!
Jeg oppfatter din henvendelse som at du opplever at du har fått dårlig behandling i ditt møte med Nav, og det er sikkert ikke godt å kjenne på.
Du kan klage på service.
Hvis du har blitt møtt på en dårlig måte eller hatt en negativ opplevelse i møte med Nav, kan du klage på service du har fått.
Du kan sende eller levere serviceklagen til ditt lokale Nav-kontor.
Med vennlig hilsen NAV i samarbeid med ung.no
Besvart: 16.1.2025
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål