Tok hull i øret fordi butikken sa at gavekortet var gyldig; det stemte ikke
Jente, 15
Hei, jeg tokk hull i øret. Før jeg tokk hullet spurte jeg om gavekortet jeg hadde fremdeles var gyldig og det var det. Etter vi var ferdig skulle vi bruke gavekortet og da sa de at det ikke var gyldig. Jeg hadde jo ikke tatt hullet om jeg visste det. Hva gjør jeg?
Svar
Hei.
Det er beklagelig å høre om din opplevelse med salongen.
Jeg vil anbefale å ta direkte kontakt med butikken der du tok hull i øret. Forklar situasjonen ærlig og informer dem om at beslutningen om å ta hullet ble basert på informasjonen om at gavekortet var gyldig. Spør om det er mulig å rette opp feilen eller finne en løsning. Du kan også foreslå et eventuelt prisavslag. Undersøk om salongen eventuell har trukket beløpet fra gavekortet, slik at du kan få klarhet om situasjonen.
Dersom butikken ikke viser vilje til å hjelpe, anbefales det å sende en skriftlig klage hvor du nevner muligheten for å bringe saken til Forbrukertilsynet, dersom de ikke revurderer saken og gir deg et skriftlig svar. Du kan også informere om at dersom klagen ikke fører til en minnelig løsning, vurderer du å dele din erfaring på sosiale medier. Dette kan tiltrekke seg oppmerksomhet fra butikken, da mange bedrifter er opptatt av å løse slike problemer for å bevare sitt omdømme.
Det er viktig å være realistisk med forventningene, spesielt når det gjelder å bevise hva medarbeideren i salongen sa før du tok hull i øret. Oppretthold en høflig tone gjennom hele prosessen for å øke sjansene for en positiv løsning.
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 18.12.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
