Spørsmål og svar

Har veldig lyst til å snakke med en lærer på skolen

Jente, 13

Hei. Det er en lærer på skolen jeg har veldig lyst til å snakke med noe om. Jeg sliter med en del ting som jeg har så lyst til å snakke med henne om. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal gå bort til henne. Jeg føler det blir rart å spørre siden hun ikke er lærer på mitt trinn. Hva burde jeg gjøre?

Hei!

Det er godt å høre at du vil betro deg til en voksen på skolen som du føler deg trygg på.

Jeg skjønner at det ikke er så lett å bare gå bort til den læreren og be om en prat.

Kanskje kan du sende en melding til henne, hvor du skriver at du har en del ting på ting på hjertet, som du ønsker å snakke med henne om.

Videre kan du spørre om det kan passe at dere tar en prat, slik at dere avtaler tid og sted for en samtale.

Ønsker deg alt godt og masse lykke til!

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med Ung.no

Besvart: 20.6.2026

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål