Spørsmål og svar

Kan jeg klage på saksbehandlingstiden?

Gutt, 19

Hei. I slutten av November fikk jeg bot fra AtB fordi det stod jeg ikke hadde billett på grunn av en teknisk feil. I starten av desember sendte jeg skriftlig klage for å se om det var mulig å få slettet boten. I bekreftelsen jeg fikk stod det at jeg skulle få svar innen 3 uker. Først nå, 3 måneder etter klagen ble sendt fikk jeg plutselig mail om at jeg må betale bota. Er dette noe jeg kan klage videre på? Med tanke på det stod ''innen 3 uker'' i bekreftelsen.

Svar

Hei!

Så leit at det tok så langt tid før du fikk svar fra AtB. 

Dessverre er det lite man får gjort når saksbehandlingstiden viser seg å være mye lenger i en slik sak, men AtB er nok interessert i å få en tilbakemelding på det, og du kan kontakte dem her.

Hvis du er uenig i avslaget på klagen du sendte til AtB, kan den sendes videre til Transportklagenemnda. Mer informasjon om hvordan du gjør det finner du her. 

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 6.3.2020

Oppdatert: 6.3.2020

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål