Har ventet på legen i en time, slipper jeg å betale fakturaen?
Jente, 19
Stemmer det at hvis man venter over 1 time hos legen slipper man å betale?
Hei.
I dag er det slik at pasienter som venter mer enn én time ved sykehusenes poliklinikk, slipper å betale egenandel.
Er i tvil om det også gjelder for fastleger. Anbefaler at du kontakter Pasient- om brukerombudet for å få svar på spørsmålet ditt. Du finner kontaktinformasjonen til ombudet her: Pasient- og brukerombudet (pasientogbrukerombudet.no)
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 1.11.2023
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål