Har kjøpt en parfyme som ikke er ekte - hva gjør jeg?
Jente, 19
Hei. Jeg kjøpte en parfyme på nett som viste seg å være forfalsket. Selgeren utgir deg for å selge parfyme fra et merke, men da jeg mottok varen, hadde den hverken navn av merke og logo på seg eller var pakket inn i emballasje. I tillegg til det så var parfymen bare vann. Nettsiden utgir seg for å være en norsk nettside (fruugo norge) men er ikke det. Jeg betalte med klarna, så jeg lurer bare på: er dette noe som jeg kan rapportere inn? Går dette i strid mot noe juridisk sett, og har jeg krav på å få pengene mine tilbake? Jeg har tatt kontakt med nettsiden 2 ganger ila 1 måned og de har ikke svart meg.
Svar
Hei.
Dersom parfymen er blitt solgt som e varemerke og viser seg ikke å være det har du krav på å få pengene tilbake.
Klarna lover en kjøperbeskyttelse i sine avtalevilkår i tilfelle man ikke får det som er avtalt eller ikke for noe i det hele tatt.
Du skal raskt kontakte Klarna og gi de beskjed om at Fruugonorge.com har solgt deg en falsk merkevare. og at Klarna skal behandle din reklamasjon siden selger ikke svarer på dine henvendelser.
Du kan eventuell også legge inn en anmeldelse på trustpilot om din opplevelse med dette selskapet: Anmeldelser av Fruugo Norge - Online markedsplass (NO) | Les kundenes anmeldelser av fruugo.no (trustpilot.com)
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 6.7.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål